Eerste halte: São Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Jolien Eijsink - WaarBenJij.nu Eerste halte: São Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Jolien Eijsink - WaarBenJij.nu

Eerste halte: São Paulo

Door: Jolien Eijsink

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 Januari 2014 | Brazilië, São Paulo

Goedenavond!

Misschien wist je het al, misschien ook niet, maar ik ben inmiddels veilig aangekomen in Brazilie. En het is hier verdomd warm, maar dat terzijde.

Gisterenavond nam ik op Schiphol afscheid van mijn ouders en lievelingsbroers en dat was best ontroerend. Gelukkig werd ik meteen daarna gespot door twee jongens die speciale creditcards moesten verkopen, maar mij zo hard zagen huilen (ja echt) dat ze me allebei gratis een dikke knuffel gaven.

Toen kon ik rustig verder reizen. Stom genoeg kwam ik, na een tussenstop in Rome, erachter dat ik een klein telfoutje had gemaakt in het aantal nog te vliegen uren (verbaast dit iemand?). Maar ach, nadat je al 8 uur lang naast een zwaarlijvige vrouw met stinkvoeten hebt gezeten, maken die extra drie (niet meegetelde) uren ook niets meer uit. Helaas kon ik niet al mijn ledematen kwijt in de kleine vliegtuigstoel, met als gevolg dat ik hooguit een half uur heb geslapen. Verder was het een reis als alle andere vliegreizen: veel jengelende baby's, stinkende medereizigers en ploppende oren. Gevolg: na afloop van de vliegreis zag ik eruit alsof ik niet al die tijd ín het vliegtuig had gezeten, maar alsof ik 13 uur aan de vleugel had gehangen.

Inmiddels heb ik er een volle dag in São Paulo opzitten en heb ik het idee dat ik hier al een week ben. Dat kan overigens ook met slaapgebrek te maken hebben. Ik heb zelfs al een vergadering met betrekking tot Estrela Nova (het project waar ik bij ga helpen) bijgewoond, waarbij ik helaas het merendeel bezig was niet op de schouder van mijn buurman in slaap te vallen. Tante Hermien heeft mij enorm goed opgevangen en ik voel me erg welkom in haar kleine paleisje met bediende.

Ik moet overigens nog wel even wennen aan het feit dat mijn blonde haar hier een soort bezienswaardigheid is. Maar dat komt vast vanzelf.

Het gaat goed dus! Morgen gaat de wekker om 7 uur en krijg ik een rondleiding bij Estrela Nova, zodat ik maandag meteen goed kan beginnen.

Dan ga ik nu slapen en wens ik jullie allen veel plezier in het niet zo warme Nederland!

Adeus e até logo!

xxx Jolien

PS. Nee, ik heb nog geen foto´s. Sorry. Hermien waarschuwde mij daarover in verband met overvallen. Maar met gevaar voor eigen leven zal ik binnenkort wat foto´s maken en plaatsen.


  • 30 Januari 2014 - 23:34

    Madelon:

    Je snapt dat ik nu dagelijks een verslag verwacht he Lien?

  • 30 Januari 2014 - 23:48

    Jolien Eijsink:

    Ja joh, ik heb toch niks beters te doen.

  • 30 Januari 2014 - 23:49

    Yvonne:

    Mooi verhaal Jolien! Moest heel hard lachen. Dat vond Erik dan weer niet zo leuk. Die ligt huilend in bed omdat je zo ver weg bent ;)

    Veel plezier!! Xx

  • 31 Januari 2014 - 00:27

    Maggie:

    Super om te horen dat je goed bent aangekomen! Even lekker bijslapen en dan kun je er weer helemaal tegenaan! Verder ben ik niet jaloers op de lange reis die je hebt moeten doorstaan, maar wel heul jaloers op het lekkere weer daar!!! Have fun!!
    Xxx

  • 31 Januari 2014 - 02:44

    Regillio Vrede:

    Maar wie is nou je lievelingsbroer?

  • 31 Januari 2014 - 06:50

    Aernout:

    De link met de ongecensureerde versie zal nog wel komen neem ik aan? Ohja: de tissues zijn al op...

  • 31 Januari 2014 - 07:35

    Miriam Smelt:

    Stuur maar even wat warmte deze kant op :P!!

  • 31 Januari 2014 - 08:03

    Nicole:

    Wat een heerlijke schrijfstijl Jolien, dit had ook over Lutjebroek kunnen gaan!
    Fijn dat je nog leeft!
    Veel plezier!

  • 31 Januari 2014 - 08:04

    Merel :

    Ik ben nu al fan.
    Veel plezier en ik blijf je volgen!

  • 31 Januari 2014 - 08:50

    Imke:

    Yes! Je bent veilig! Fijn om te horen en nu veel genieten! xxxx

  • 31 Januari 2014 - 09:40

    Sietske:

    Wat kun je toch goed en grappig schrijven ;) Fijn dat je zo warm welkom had in Brazilië. Succes alvast wanneer je maandag begint met het project waarbij je gaat helpen!

    Liefs Sietske

  • 31 Januari 2014 - 09:47

    Klaartje:

    Wauw, Jolien! Wat ontzettend gaaf!
    Doe ze daar de hartelijke groeten! Geniet!

  • 31 Januari 2014 - 14:24

    Elisabeth:

    Hahahahahah, 13u aan een vleugel gehangen, ik ga stuk.. Je schrijft echt prachtig :)!
    Fijn dat je goed bent aangekomen jolienie! Nu al zin om je volgende verhaal te lezen:) enjoy! Liefs Elisabeth :)

  • 31 Januari 2014 - 17:22

    Ellen:

    Ha die Jolien,
    Leuk om je eerste verslag te lezen. Fijn dat je goed bent aangekomen, al is het dan als een dweil.....een goede nachtrust doet wonderen!
    Ik kijk al uit naar je verdere belevenissen.
    Liefs Ellen.

  • 01 Februari 2014 - 21:01

    Nico En Marion:

    Hoi Jolien,
    Ik heb echt het idee dat je je al thuis voelt.Dat komt natuurlijk door het mooie weer.Heerlijk.
    We wensen je veel sukses en plezier bij Estrela Nova. Gooi de kop d'r veur he?
    We blijven je volgen. Xxxx

  • 03 Februari 2014 - 14:20

    Joska Bouter:

    Kijk uit dat je niet door de wekker heen slaapt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2014

Your Way Is The Way Home

11 September 2014

Wanderlust

02 September 2014

Make This Go On Forever

17 Juli 2014

Voetbalgekte

12 Juni 2014

Bovennatuurlijk Bolivia
Jolien

Hai! Ik ben op 29 januari naar Zuid-Amerika vertrokken en op deze pagina kun je fijn lezen wat ik daar allemaal wel of niet meemaak. De eerste drie maanden vertoef ik in Brazilie, eind april vlieg ik naar Peru en wat daarna allemaal gaat gebeuren is nog geheim. Voor mij ook. Adeus! X Jolien

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1806
Totaal aantal bezoekers 16627

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: