Loca Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Jolien Eijsink - WaarBenJij.nu Loca Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Jolien Eijsink - WaarBenJij.nu

Loca Lima

Door: Jolien Eijsink

Blijf op de hoogte en volg Jolien

02 Mei 2014 | Peru, Lima

Ik heb Brazilie tijdelijk (ja ik mag tijdens het WK–voetbal terugkeren!) achter me gelaten, heb de Caipirinhas ingeruild voor de Pisto Sours, de churrascos voor de parrilladas en vertoef de komende tijd in Peru. Vorige week vrijdag nam ik afscheid van mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes in Sao Paulo, wat resulteerde in een open-podium-balkonfeest dat om half 3 `s middags begon en volgens mij ergens na middernacht afgelopen was. Wat ik wel zeker weet is dat ik twee keer naar de supermarkt terugmocht om de bier- en snaaivoorraad aan te vullen.

Het was moeilijk om Sao Paulo te verlaten zondag. Dat bedoel ik helaas meer letterlijk en minder sentimenteel dan het klinkt, want werkelijk alles hield mij tegen om het land uit te komen. Na de nodige zenuwslopende minuten bij de douane (gezeur over visa), bleek het vliegtuig vertraging te hebben. Gelukkig zat ik naast een Fransman die gezellige verhalen had over Zuid-Amerikaanse wijnen. Maar na vijf uur wachten waren die verhalen op, was de fransoos uitgeput, had ik behoefte aan een glas wijn en zat ik nog steeds niet in het vliegtuig op weg naar Colombia en Peru. En jawel: uiteindelijk werd de vlucht geannuleerd en werden we allemaal naar een ûberluxe hotel in Sao Paulo gebracht waar alles voor ons werd betaald. Gelukkig ben ik heel positief ingesteld en hoor je mij dus niet klagen.

De volgende ochtend werd ik uit de rij medereizigers geplukt en op een rechtstreekse vlucht naar Lima gezet. Ondanks dat gelukje was het niet de beste vlucht ooit. Turbulentie is tot daar aan toe, maar waarom ik naar een documentaire over Johan Cruijff moest kijken, geen idee. Inmiddels ben ik alweer vier dagen in Lima en heb ik een fijne kamer in het huis van de enorm behulpzame Gilma (de zus van de vrouw van de collega van mijn vader). Deze stad ademt chaos uit. En uitlaatgassen. Ook kan ik inmiddels alle fasen van een autoalarm meebliepen. Afgezien van Plaza de Armas, The Magic Water Circuit en de romantische wijk Barranco aan de Stille Oceaan ben ik niet echt onder de indruk van Lima. Zelfs niet na een tour door de stad en enkele musea samen met een lief, klein, Portugeessprekend Peruaans meisje. Die zich overigens kapot lachte om de aangapende menigte en vreemde opmerkingen van voorbijgangers bij het zien van een blonde reus (dat ben ik). Toen zelfs een groep politieagenten stil ging staan om een foto van mij te maken, was ik even bang dat ze zou stikken in haar lachbui.

Morgenvroeg vlieg ik om 06.00 naar Arequipa. In de volgende dagen bezoek ik onder andere Colca Canyon, Puno, Titicaka Lake, Cusco, Machu Picchu en Puerto Maldonado. Als alles goed gaat en ik niet ben opgevreten door een cobra of tijger, ben ik 18 mei weer in Lima.

Tot dan!

X Jolien

  • 02 Mei 2014 - 09:28

    Sietske:

    Ha blonde reus ;)

    Je hebt wel je connecties daar he! Handig, dat je zo overal een plekje hebt. Goede reis naar je volgende bestemmingen en have fun!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2014

Your Way Is The Way Home

11 September 2014

Wanderlust

02 September 2014

Make This Go On Forever

17 Juli 2014

Voetbalgekte

12 Juni 2014

Bovennatuurlijk Bolivia
Jolien

Hai! Ik ben op 29 januari naar Zuid-Amerika vertrokken en op deze pagina kun je fijn lezen wat ik daar allemaal wel of niet meemaak. De eerste drie maanden vertoef ik in Brazilie, eind april vlieg ik naar Peru en wat daarna allemaal gaat gebeuren is nog geheim. Voor mij ook. Adeus! X Jolien

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 16634

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: